صنعت شرق

صنعت شرق تامین کننده انواع جاروبرقی صنعتی ، جاروبرقی نیمه صنعتی ، دستگاه واکس کفش، آبسردکن و دست خشک کن برقی و سطل زباله

صنعت شرق

صنعت شرق تامین کننده انواع جاروبرقی صنعتی ، جاروبرقی نیمه صنعتی ، دستگاه واکس کفش، آبسردکن و دست خشک کن برقی و سطل زباله

صنعت شرق

صنعت شرق تامین کننده انواع جاروبرقی صنعتی ، جاروبرقی نیمه صنعتی ، دستگاه واکس کفش، آبسردکن و سطل زباله و تجهیزات صنعتی و نیمه صنعتی

  • ۰
  • ۰

بزرگترین باغ عمودی دنیا: زیباسازی معابر و فضای سبز شهری این روزها به سبب مشکلات ناشی از صنعتی شدن شهرها، ترافیک های شدید و تبعات حاصل از آنها و غیره به عنوان معظلی بزرگ برای کلان شهرها به وجود آمده است، وجود پارک ها و فضای سبز این روزها لازمه زندگی مردم در جامعه ای است که به غیر از دود، گرد و غبار و انواع و اقسام آلودگی ها، فرصتی برای تفریح خانواده در محیط پیرامون خود و در یک مکان آرام و دلنشین برای ساعتی از این مشکلات به دور باشند.

بزرگترین باغ عمودی دنیا

شاید این سوال برایتان مطرح شود که با وجود کم آبی و بحران های به وجود آمده از خشکسالی های پی در پی که سال های متمادی، کشور رادچار کرده است، و از سویی نیز دغدغه مسئولان امر، استفاده از کشت های جایگزین کشاورزی و روآوردن به گیاهانی با نیاز آبی کم و پربازده است، تامین آب و آبیاری باغ عمودی چگونه انجام می شود؟

از مزایای این باغ بزرگ و دیدنی استفاده از روش نوین آبیاری است، که این امر سبب می شود علاوه بر استفاده بهینه از آب مصرفی، در افزایش عمر گیاهان کاشته شده در این باغ بیشتر شود. امروز در کشت های نوین، کشت هیدروپونیک در حال رونق گرفتن است، که به سبب آن در بهره وری آب تاثیر شگرف و بسزایی دارد. آنچه در نسخه کارشناسان برای تامین آب در این باغ عمودی است، تامین آن به روش هیدروپونیک بوده که با بازیافت آب خاکستری برج ها تامین می شود.

ویژگی بزرگترین باغ عمودی دنیا

یک باغ عمودی با این ابعاد می تواند اکسیژن مورد نیاز بیش از ۳۱۰۰ نفر در سال را تامین نماید و حدود ۷۷۵ کیلوگرم فلزات سنگین را پردازش نموده و بیش از ۲۰۰۰ تن گازهای مضررا تصفیه کند و بیش از ۴۰۰ کیلوگرم گرد و خاک را نیز جذب کند.

ساخت باغ عمودی خیره کننده!

ساختمان سانتالایا، یک ساختمان پوشیده از گیاه در وسط بوگوتا در کلمبیا است که یکی از شگفت انگیزترین باغ های شهری است که تا به حال ایجاد شده است. بیش از ۳۰۰۰ متر مربع از سطح این ساختمان که ۱۱ طبقه روی زمین و ۲ طبقه زیرزمین است با گیاه پوشیده شده و آن را تبدیل به بزرگترین باغ عمودی دنیا کرده است. ساخت این باغ عمودی خیره کننده در سال ۲۰۱۵ به پایان رسیده است.

 باغ عمودی و گونه های مختلف گیاهان

امروزه از این باغ ایستاده به عنوان قلب سبز بوگوتا یاد می کنند و نیز به عنوان نماد پایداری و همچنین یادآوری نقش مهم گیاهان در زندگی روزمره ما عمل می کند.

بزرگترین باغ عمودی دنیا از ۱۱۵۰۰۰ گیاه از ۱۰ نوع و ۵ خانواده مختلف از گیاهان جنگل های بارانی کلمبیا تشکیل شده است. در این نوع باغ انتخاب گونه ها بسیار مهم است، زیرا تنوع زیستی در اکوسیستم های عمودی امکان تعامل بین گونه هایی که آن را شکل می دهند؛ هم گیاهان و هم میکروارگانیسم ها می دهد.

سیستم آبیاری در بزرگترین باغ عمودی جهان

احتمالا بزرگترین چالشی که طراحان این ساختمان با آن روبرو بوده اند سیستم آبیاری است که باید همه گیاهان را در مرکز شهر زنده نگه دارد.

تنوع زیاد گونه های انتخاب شده برای ایجاد این باغ چشمگیر تنظیم پارامترهای شیمیایی آب و مواد مغذی آن را سخت می کند. طراحان در نهایت از یک سیستم انحصاری استفاده کردند که از بیش از ۴۰ بخش آبیاری تشکیل شده که به طور خودکار با توجه به رطوبت و تابش خورشید تنظیم می شوند. هم چنین این سیستم به گونه ای طراحی شده تا همه آب های باقی مانده روی این دیوار زنده و همچنین فاضلاب تولید شده توسط ساکنان را بازیافت کند.

شرکت طراحی باغ عمودی

سبزنما، تنها شرکتی است که فضاهای سبز و سقف را  از جمله باغ ایستاده ،محوطه سازی باغ ویلا، دیوار باغ را طراحی و نصب می کند که به لطف سیستم ثبت اختراع خود از اکوسیستم های عمودی، ضمانت نامه های دوام پروژه های انجام شده به مشتریان  را تضمین می نماید.

مزایا وکاربرد باغ عمودی

یک باغ عمودی با این ابعاد می تواند اکسیژن مورد نیاز بیش از ۳۱۰۰ نفر در سال را تامین کند و حدود ۷۷۵ کیلوگرم فلزات سنگین را پردازش کند و بیش از ۲۰۰۰ تن گازهای مضررا تصفیه کند و بیش از ۴۰۰ کیلوگرم گرد و خاک را جذب کند. ۱۱۵۰۰ گیاه هم چنین می تواند کربن تولیدی ۷۰۰ نفر را جبران کند. پوشش گیاهی هم چنین به عنوان عایق طبیعی ساختمان عمل می کند و دمای داخل را در ماه های تابستانی و استفاده از دستگاه تهویه را کاهش می دهد. تصور کنید صدها ساختمان زیبای زنده به این شکل در شهرهای شلوغ جهان داشته باشیم!

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی