صنعت شرق

صنعت شرق تامین کننده انواع جاروبرقی صنعتی ، جاروبرقی نیمه صنعتی ، دستگاه واکس کفش، آبسردکن و دست خشک کن برقی و سطل زباله

صنعت شرق

صنعت شرق تامین کننده انواع جاروبرقی صنعتی ، جاروبرقی نیمه صنعتی ، دستگاه واکس کفش، آبسردکن و دست خشک کن برقی و سطل زباله

صنعت شرق

صنعت شرق تامین کننده انواع جاروبرقی صنعتی ، جاروبرقی نیمه صنعتی ، دستگاه واکس کفش، آبسردکن و سطل زباله و تجهیزات صنعتی و نیمه صنعتی

  • ۰
  • ۰

 

اجاره ویلا در جواهرده : دلیل اصلی جذابیت جواهرده برای گردشگران وجود چشمه‌های آب متعدد در اطراف روستا می‌باشد که علاوه بر طراوت و سرسبزی وصف نشدنی، موجب ایجاد اقامتگاه‌های گردشگری و توریستی مناسبی نیز شده است. 

جواهرده نام روستایی ییلاقی در ارتفاعات البرز است که از آن بعنوان قطعه‌ای از بهشت و نگین روستاهای استان مازندران نیز یاد می‌شود. جواهرده (جئورده) در گویش محلی به معنی ده یا روستای بالادست است.

از جمله این چشمه‎ها می‎توان از «سلیمان»، «برشی» و «کوه کین» نام برد. آب این چشمه‌ها بسیار گواراست و آب آشامیدنی روستا نیز از همین چشمه‌ها تامین می‌شود. برای یک گشت و گذار خاطر انگیز شما نیاز به یک اقامتگاه دارید برای اجاره ویلا در رامسر و جواهرده می توانید با شماره زیر تماس بگیرید.

09114481870

وجه تسمیه روستای جواهرده

برخی نام روستا را برگرفته از نام زنی می‌دانند که در گذشته در این منطقه حمکرانی ‌کرده است و برخی زمین‌های حاصلخیز و جواهرنشان و نعمت‌های خدادی و همچنین وجود سکه‌ها، جواهرات و اشیا قیمتی در خاک این روستا را دلیل نامگذاری آن می‌دانند.

اجاره ویلا در جواهرده

اجاره ویلا در جواهرده

ادرس دقیق جواهرده رامسر

جواهرده در 24 کیلومتری جنوب غربی شهرستان رامسر و در ارتفاغ بیش از 1100 متری در ارتفاعات البرز قرار دارد. تنها مسیر دسترسی به این روستا از سمت رامسر می‌باشد. ابتدا راهی شهرستان رامسر شوید بعد از گذر از بازار رامسر، سه راهی فلسطین را به سمت جنوب رامسر رفته و به حرکت خود ادامه دهید تا در مسیر روستای جواهرده قرار گیرید.

مسیر دسترسی تا روستا کاملا آسفالته و دارای شرایط مساعدی ست. جاده دسترسی از رامسر به جواهرده بسیار زیبا و رویایی ست و هوش از سر شما خواهد برد در طی مسیر بدون شک چندین بار توقف خواهید کرد و از زیبایی‌های اطراف شگفت زده خواهید شد.

اجاره ویلا در جواهرده

اجاره ویلا در جواهرده

جواهرده در زمستان

جواهرده روستایی ییلاقی با آب و هوایی همواره خُنَک است. این روستا در ماه‌های سرد سال تقریبا خالی از سکنه می‌شود.زیرا در پاییز و زمستان علاوه بر سردی هوا، با توجه به بارش های بسیار، مسیر نیز خطرناک می شود. برای طبیعتگردان حرفه ای و عکاس های طبیعت که قدر زیبایی های طبیعت در هر فصلی را می دانند اما تماشای جواهرده سپیدپوش شده و غرق در برف و مه، یکی از زیباترین مناظر طبیعی ست.

اجاره ویلا در جواهرده

جواهر ده روستایی گردشگر پذیر و توریستی ست و حتی بسیاری از گردشگران خارجی نیز به جواهرده می‌آیند. خصوصا در ایام پُر رفت و آمد سال امکانات بسیار خوبی در روستا وجود دارد. تمام اقلام ضروری مورد نیاز خود را می‌توانید از بازارچه‌ها و از داخل روستا تهیه کنید.

رستوران‌های سنتی، غذاهای محلی، مکان‌های اقامتی روستایی به همراه مردم مهمان نواز جواهرده آماده میزبانی از شما گردشگران عزیز هستند پس بی معطلی باک خودرو را پُر کنید و عازم یکی از بهترین و زیباترین نقاط ایران بزرگ شود.

اقامت در جواهرده

به دلیل تعداد زیاد مسافرانی که هر ساله به روستای توریستی جواهرده می‌آیند امکانات اقامتی مناسبی نیز در روستا ایجاد شده است. جواهرده دارای هتل و مهمان پذیر نیز هست که از امکانات مناسبی نیز برخوردارند.

اما بهترین گزینه برای شب مانی اقامت در ویلاها و خصوصا خانه‌های روستایی ست که به تعداد زیاد وجود دارند و اقامت در آن‌ها می‌تواند لذت سفر را برای شما دو چندان کند. شب‌های جواهرده (حتی در فصل تابستان) سرد است و اگر قصد برپایی کمپ و چادر زدن را دارید می‌بایست لباس گرم و تجهیزات مناسب به همراه داشته باشید.

اجاره کلبه چوبی در جواهرده

دنیایی که دور از هر گونه هیاهوی شهر است اینجا فقط آرامش جنگل است و نوای گوش نواز پرندگان نادری که روی درختان این سو و آن سو می پرند. کلبه های بی نظیر جواهرده قطعه ای از بهشت بی نظیر هستند.

بهترین فصل سفر به جواهرده

از آنجایی که روستای جواهرده در ارتفاع ۲۰۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد، بهترین فصل برای بازدید، بهار و تابستان است. با آغاز بهار، زندگی دوباره در جواهرده از سرگرفته می‌شود بطوری که علاوه بر جمعیت ساکن در این روستا، گردشگران بسیاری نیز به جواهرده می‌آیند.

بهترین زمان برای رفتن به جواهرده اواخر بهار و خصوصا فصل تابستان می‌باشد. در فصل تابستان جواهرده از هوای بسیار مطبوع و دل پذیری برخوردار است و در این ایام جواهرده میزبان تعداد کثیری از گردشگران داخلی و خارجی است.

اجاره ویلا در جواهرده

اجاره ویلا در جواهرده

از جواهرده چی بخریم؟

اهالی جواهرده عمدتا به کار دامداری، کشاورزی و باغداری اشتغال دارند. صنایع دستی از جمله نمدمالی، سفال، آهنگری، مسگری، تولید انواع ترشی‎های خانگی، دست‎بافته‎های بانوان و همچنین نان محلی از جمله سوغاتی‌های روستای جواهرده به شمار می‎روند که با خرید هر یک از این سوغاتی‌های ارزشمند می‌توانید خاطره خوش سفر به جواهرده را تا مدت‌ها برای خود زنده نگه دارید.

اجاره ویلا در جواهرده

اجاره ویلا در جواهرده

جاهای دیدنی جواهرده

آبشارهای فصلی و دایمی

در جاده که حرکت کنید حضور آبشارهای زیبای دایمی و فصلی شما را مجذوب خود می کند و باعث می شود برای تماشای آنها دمی بایستید و از مناظر ناب آن لذت ببرید. یکی از این آبشارهای زیبا، آبشار صفارود است که در 15 کیلومتری جاده قرار دارد. اینجا آلاچیق هایی هست که در آن می توانید استراحت کنید و از دکه های کنار آن، سوغاتی ها و صنایع‌دستی شمال ایران را بخرید.

بوستان جنگلی صفارود و آب معدن

در 9 کیلومتری جاده جواهرده، خوب که گوش فرا دهید صدای پای آب روانی را خواهید شنید که نشان از رودخانه حیات بخش صفارود دارد، جایی که زیبایی از نهایت می گذرد و غیرقابل توصیف می شود.

به این قسمت از مسیر، پارک جنگلی صفارود می گویند، جاذبه ای که خود به تنهایی مقصد بسیاری از مسافران و مردم محلی برای گذران یک روز تعطیل است. پس از پارک اتومبیل خود در محلی که به عنوان پارکینگ در نظر گرفته شده است، باید از پله ها پایین بروید تا وارد دنیای صفارود شوید.

رودخانه صفارود که در این پارک جنگلی در جریان است، از سرچشمه های شرقی کوه سماموس مسیر خود را آغاز می کند و با عبور از روستای جواهرده، تنگ دره و صیقل محله و بعد از حیات بخشیدن به زندگی و زمین های کشاورزی مردم، در آخر در دریاچه خزر آرام می گیرد.

در بخشی از این پارک جنگلی، چشمه ای وجود دارد که مردم محلی از آب آن برای نوشیدن استفاده می کنند. شما نیز اگر بخواهید طعم واقعی خلوص آب را بچشید، می توانید ظرفی برای پرکردن با خود همراه داشته باشید. به دلیل حضور همین چشمه است که مردم محلی به اینجا، آب معدن نیز می گویند.

در این پارک جنگلی امکاناتی از جمله آلاچیق هایی برای پیک نیک، استراحت، باربیکیوهایی برای تهیه غذا، کافه هایی کوچک برای خرید خوراکی و سرویس های بهداشتی در پایین پلکان ها برای گردشگران مهیا شده است.

اجاره ویلا در جواهرده

اجاره ویلا در جواهرده

مسجد آدینه

امروز اکثر مردم، روستای جواهرده را به دلیل آب و هوا و طبیعت تماشایی آن می شناسند؛ اما تا چند دهه قبل مسجد آدینه با قدمتی 700 ساله، خود یکی از جاذبه های اصلی این روستا به شمار می آمد. مردم از دور و نزدیک به دیدن آن می آمدند و در مراسم مربوط به آن شرکت می کردند.

این مسجد قدیمی چندین بار توسط بلایای طبیعی آسیب دید؛ اما اصلی ترین آسیب در سال های اخیر به دلیل برخورد صاعقه با درخت زبان گنجشکِ کنار آن و آتش سوزی کل مسجد، به آن وارد شد. ساختمان فعلی مسجد آدینه بعد از این آتش سوزی دوباره ساخته و در ورودی روستای جواهرده پذیرای مسافران و مردم شد.

اجاره ویلا در جواهرده

اجاره ویلا در جواهرده

گورهای تاریخی گبری

به هنگام سفر به روستای جواهرده شاید یکی از آخرین دیدنی هایی که به ذهن انسان می رسد بازدید از گورهای تاریخی گبری دو تا سه هزار ساله است که بیانگر قدمت کهن این روستاست. پیشینه گورهای گبری که در سرتاسر روستای جواهرده و روستاهای اطراف آن دیده می شوند به هخامنشیان و زرتشتیان بازمی گردد.

دریاچه قو جواهرده

دریاچه قو به اندازه نامی که برایش انتخاب کرده اند، آرام و باوقار است، بر فراز تپه ای آرام گرفته و آینه ای شده است برای تماشای آسمان. هرچند که دسترسی آسانی از جاده اصلی ندارد اما به محض اینکه با آن روبرو می شوید، از زیبایی اش شگفت زده خواهید شد.

برای رفاه حال مسافران نیز در کنار دریاچه، آلاچیق، رستوران و حتی مجتمع اقامتی در نظر گرفته شده است. برای رسیدن به دریاچه قو از مسیر اصلی جواهرده-رامسر باید از جاده ای پر پیچ و خم در حدود ۲٫۵ کیلومتر را تا لب آب ادامه دهید.

روستای جواهرده رامسر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی