صنعت شرق

صنعت شرق تامین کننده انواع جاروبرقی صنعتی ، جاروبرقی نیمه صنعتی ، دستگاه واکس کفش، آبسردکن و دست خشک کن برقی و سطل زباله

صنعت شرق

صنعت شرق تامین کننده انواع جاروبرقی صنعتی ، جاروبرقی نیمه صنعتی ، دستگاه واکس کفش، آبسردکن و دست خشک کن برقی و سطل زباله

صنعت شرق

صنعت شرق تامین کننده انواع جاروبرقی صنعتی ، جاروبرقی نیمه صنعتی ، دستگاه واکس کفش، آبسردکن و سطل زباله و تجهیزات صنعتی و نیمه صنعتی

  • ۰
  • ۰

فرستادن کودک دارای لکنت زبان به مهد کودک صلاح است : بهتر است اول کودک تحت درمان لکنت زبان با روش شبیه سازی ذهن قرار گیرد و سپس به مهدکودک فرستاده شود. زیرا برخی از مربیان به مسائل لکنت زبان و روانشناسی کودک و جوّی که باعث تمسخر و تحقیر کودک شود ناآگاه هستند که هردو آسیب‌زا است.

  • مهد کودک چه مزایایی دارد؟

بی‌شک هیچ مراقبتی جای مراقبت مادران را نمی‌گیرد؛ مراقبت‌های غیرمادرانه در صورتی مجاز است که باکیفیت باشد. اگر مهدکودک‌ها خدمات باکیفیتی را ارائه دهند می‌تواند از نظر اجتماعی تاثیر مثبتی در رفتار کودکان بر جای بگذارند.
جرأت ورزی ، ارتباطات اجتماعی و کلامی در مراقبت‌های باکیفیت در کودکان بالا می‌رود. مراقبت‌های کم کیفیت در کودکانی که از تنش‌های خانوادگی رنج می‌‌برند اثر منفی دارد.

«مهدکودک‌ها اگر با کیفیت باشند اثرات خوبی را می‌توانند در کودکان برجای بگذارند.»

تعداد کودکان، نوع محیط، تحصیلات مربی، فعالیت‌هایی که از نظر اصولی روی کودکان مؤثر است، تعویض شدن مربی مهد کودک، توجه به نیازهای عاطفی کودکان ، نفوذ کلام و گیرایی کلام مربیان نیز موثر است. در چنین شرایطی کودکان رشد هوشی و رشد اجتماعی و عملکرد بهتری را نشان می‌دهند. مهدکودک‌های مجهز که فعالیت‌های متنوع و گسترده‌ای را فراهم می‌آورند تاثیرات مثبت و خوبی را نشان می‌دهند.

مهدکودک‌هایی که مربیان آنان صلاحیت حرفه‌ای بالایی دارند به تفاوت‌های فردی کودکتان توجه نشان می‌دهند که باعث پیشرفت زبان و تفکر کودکان می‌شوند.

درمان لکنت زبان

فرستادن کودک دارای لکنت زبان به مهد کودک صلاح است

براساس پژوهش روان‌شناسان دنیا مهدکودک‌ها عمدتاً تأثیرات منفی از لحاظ عاطفی و هیجانی بر کودک‌تان دارند ولی از نظر اجتماعی تأثیرات بالایی دارند و از نظر رشد شناختی تأثیر مثبت دارند. مهدکودک‌های بی‌کیفیت صرفنظر از وضعیت ارتباطات و عواطف درون خانواده تأثیر منفی بر کودکان دارند.

مهدکودکی که کودک دارای لکنت زبان را مورد تمسخر قرار دهد و مربی نیز کودک دارای لکنت را نزد سایرین کوچک کند حتماً مهدکودک مخربی خواهد بود. اگر مهدکودک بتواند ارتباط و تعامل خوبی را با بچه‌ها برقرار کند، حس مثبت در آنان ایجاد کرده و اعتماد به نفس کودکان را بالا ببرد، چنین مهدکودکی مفید خواهد بود.

آیا به مربی مهدکودک بگوئیم کودک ما لکنت دارد : اگر مربی شایسته و حرفه‌ای است و کودک را نزد دیگران ضایع نمی‌کند ، بلی بهتر است بگوئیم وحتی از او بخواهیم با تکنیک از او سوال بپرسد یا بخواهد حرف بزند.
هرچقدر مربی صبور و مهربان و همدل باشد و کودک را تحت فشار قرار ندهد و شرایط کودک را بداند، سر به سرش نگذارد یا ادای او را در نیاورد و کلامش را قطع نکند، فضای مهد برای کودک فضای رشد دهنده خواهد شد.

وظایف مربیان در قبال کودک دارای لکنت زبان چیست ؟

  • تمام قوانین و مقرراتی که برای سایرین است برای کودکان دارای لکنت هم بایستی یکسان باشد.
  • از آموزش و تربیت او غافل نشویم.
  • او را تشویق به جواب دادن، فعالیت داشتن، اجتماعی شدن و گفت و گو کند.

آیا کودک دارای لکنت بایستی بداند که لکنت زبان دارد؟

اولاً خود بچه می‌داند که نمی‌تواند خوب و روان صحبت کند؛ ثانیاً قبلا توضیح دادیم که توهین به هوش و شعور بچه است که مشکلش را مطرح نکنیم و صورت مسئله را پاک کنیم؛ ثالثاً تا او مشکل را نداند حاضر به همکاری نیست و رابعاً اگر او را نزد متخصص ببریم بدون اینکه بداند برای چه می‌رود از آنجائی که مشکل لکنت ذهنی است نه جسمی، همکاری نکرده و تاثیری هم بر روی او نخواهد داشت.

درمان لکنت زبان

دلیل پنجم اینکه اگرمشکل لکنت زبان حادّ است که خود کودک به آن آگاهی می‌یابد چرا صورت مسأله را پاک کنیم؛ ششم اینکه به واسطه لکنت اگر دچار سرخوردگی شده باشد باز هم متوجه می شود و ما اگر وانمود کنیم که چیزی نیست درواقع خودمان و او را گول زده‌ایم.

ضرورت درمان لکنت زبان

در صورتی که این مشکل را در فرزند خود مشاهده می‌کنید، حتما به متخصص مراجعه کنید. درمان لکنت زبان از سنین شروع مدرسه مؤثرتر است. به محض مشاهده این اختلال به پزشک متخصص مراجعه کنید و در صورت لزوم از گفتاردرمانگر کمک بگیرید.

مرکز توانمند سازی ذهن تنها مرکز تخصصی درمان لکنت زبان می باشد که با در نظر گرفتن علل ایجاد لکنت زبان از تمامی متدهای روانشناسی جهت درمان قطعی لکنت زبان استفاده می نماید.

مطالب مرتبط

درمان قطعی لکنت زبان در بزرگسالان

درمان قطعی لکنت زبان با متد روانشناسی

درمان تضمینی لکنت زبان

 

  • ۹۷/۰۹/۰۵
  • مصطفی نجاری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی